شبکه های اجتماعی پرطرفدار در جهان

حسین حسینی حسین حسینی
2,065 بازدید

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در جهان

 

شبکه های اجتماعی پرطرفدار در جهان

شبکه های اجتماعی

 

اگر در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی هستید و باید بفهمید هر شبکه اجتماعی برای کمک به شما در رسیدن به مخاطبان خود چه کاری می تواند انجام دهد . این یک مرور کلی از چند مورد از بزرگترین و محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی در جهان و یا شبکه های اجتماعی پرطرفدار در جهان می باشد.

 

فهرست مطالب

  1. Facebook
  2. YouTube
  3. WhatsApp
  4. Facebook Messenger
  5. Instagram
  6. WeChat
  7. LinkedIn
  8. TikTok
  9. Douyin
  10. QQ
  11. Telegram
  12. snap chat
  13. Telegram

 

 

شبکه های اجتماعی

 

۱- فیس بوک

کاربران فعال ماهانه: ۲٫۸ میلیارد

فیس بوک نه تنها بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است ، بلکه همچنین پیشرفته ترین کانال برای بازاریابی اجتماعی ارگانیک و پولی است. ۱۸٫۲ درصد بزرگسالان در ایالات متحده سال گذشته از طریق فیس بوک خرید کرده اند.

افراد با استفاده از اشکال مختلف محتوای به اشتراک گذاشته شده (از موارد به روزرسانی مکتوب گرفته تا ویدیوی زنده و داستانهای زودگذر فیس بوک) از فیس بوک برای پیگیری با دوستان ، خانواده و اخبار استفاده می کنند.

 

۲- یوتیوب

کاربران فعال ماهانه: ۲٫۲۹ میلیارد

 

YouTube همیشه به عنوان یکی از برنامه های رسانه های اجتماعی جهان تصور می شود. به همین راحتی می توانید آن را یک پلت فرم ویدیویی یا دومین موتور جستجوی بزرگ جهان بنامید.

برای مارک های معتبر دارای آژانس های بازاریابی بزرگ ، تبلیغات YouTube که قبل یا در وسط ویدئوهای اصلی پخش می شود تفاوت چندانی با آنچه در تلویزیون اجرا می کنید ندارد. در همین حال ، برای مارک هایی که کانال YouTube خود را با ارسال فیلم های اصلی ایجاد می کنند .

مهم است که با الگوریتم YouTube که ترکیبی از مهارت ، استراتژی ، بودجه و شانس است ، خوب بازی کنید. اما در آنجا نیز بازده بالقوه وجود دارد: ۷۰٪ بینندگان پس از دیدن محصولی در YouTube از آن خرید کرده اند.

 

 

۳- واتس اپ

کاربران فعال ماهانه: ۲٫۰ میلیارد

 

WhatsApp شماره ۳ برنامه اجتماعی در لیست براساس پایگاه کاربر است ، اما این برنامه شماره ۱ پیام رسانی در جهان است. در واقع ، اخیراً رأی داده شد که به عنوان برنامه مورد علاقه رسانه های اجتماعی در جهان شناخته می شود (اگرچه این نظرسنجی کاربران در چین را مستثنی کرد.)

 

 

۴- پیام رسان فیس بوک

کاربران فعال ماهانه: ۱٫۳ میلیارد

برنامه پیام خصوصی دیگر متعلق به فیس بوک. بخشی از استراتژی مداوم فیس بوک برای اولویت بندی پیام رسانی خصوصی ، پیام رسان فیس بوک از چند طریق کلیدی با واتس اپ متفاوت است.

همچنین همه مخاطبین کاربر را از طریق اینستاگرام و فیس بوک پیوند می دهد.
در سال ۲۰۱۹ ، یک نظرسنجی از فیس بوک نشان داد که ۶۴٪ از مردم انتظار دارند بتوانند برای خدمات مشتری به مارک ها پیام دهند.

 

۵- اینستاگرام

کاربران فعال ماهانه: ۱٫۲۲ میلیارد

گردآوری پنج سایت برتر رسانه های اجتماعی بر اساس جمعیت یکی دیگر از ویژگی های فیس بوک است: اینستاگرام.

اینستاگرام که قبلاً یک اپلیکیشن  به اشتراک گذاری عکس بود ، در زمینه تجارت اجتماعی به یکی از مهمترین برنامه های رسانه های اجتماعی جهان تبدیل شده است.

اینستاگرام در کنار  اشتراک گذاری عکس و هنرهای دیگر ، به یک مرکز خرید مجازی تبدیل شده است ، دارای مجموعه ای از ویژگی های طراحی شده برای کمک به مشاغل در فروش محصولات.

 

 

۶- WeChat

کاربران فعال ماهانه: ۱٫۲۲ میلیارد

اولین برنامه غیر آمریکای شمالی در این لیست Tencent’s WeChat (یا Weixin ، در چین) است. از آنجا که سایت های رسانه های اجتماعی آمریکایی در چین محدود شده اند ، این کشور بوم شناسی اجتماعی شکوفایی خاص خود را دارد.

WeChat شبکه اجتماعی غالب در چین است ، اما این برنامه فوق العاده رسانه های اجتماعی فراتر از پیام رسانی است. کاربران می توانند با استفاده از WeChat Pay پیام ، تماس ویدیویی ، خرید ، استفاده از خدمات دولتی ، تماس با رانندگان ،  نامگذاری کنید. طبق یک نظرسنجی ، ۷۳٪ از پاسخ دهندگان در چین در ماه گذشته از WeChat استفاده کرده اند.

 

۷- LinkedIn

اعضا: ۷۵۶ میلیون

ابتدا ، توجه داشته باشیم که LinkedIn از زمان خرید مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ ، هیچ یک از کاربران فعال ماهانه یا روزانه (فقط تعداد حسابها – یک رقم کاملاً متفاوت) گزارش نکرده است. در واقع ، کاربر فعال آن ممکن است اعداد بسیار به انتهای این لیست نزدیکتر باشند.

همانطور که گفته شد ، LinkedIn طی چند سال گذشته کمی پلتفرم اجتماعی black horse بوده است. از آنجا که کاربران و مارک ها دریافته اند که تنها سایت رسانه های اجتماعی اختصاص یافته به افراد حرفه ای چیزی فراتر از فقط یک تابلوی شغلی است ، این محبوبیت رو به افزایش دارد. ( منظور این است که این رسانه بیشتر و تخصصی تر در مورد مشغال می باشد)

 

 

۸- TikTok

کاربران فعال ماهانه: ۶۸۹ میلیون

بدون شک TikTok یکی از پر سر و صدا ترین برنامه های رسانه های اجتماعی در این لیست است. از آنجا که فقط از سال ۲۰۱۷ وجود داشته است ، به دلیل رشد چشمگیر آن قابل توجه است. با این وجود این اپلیکیشن شماره ۱ بارگیری شده در سال ۲۰۲۰ بود.

TikTok یک پلت فرم به اشتراک گذاری فیلم کوتاه با الگوریتم مناسب و منحصر به فرد است. بسیاری از نوجوانان  را تحت تأثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال ، این پاییز به عنوان دومین پلتفرم اجتماعی مورد علاقه نوجوانان آمریکایی در پاییز سال ۲۰۲۰ پیشی گرفت و اکنون برای شماره ۱ در Snapchat بسته شده است.

 

۹- دویین

کاربران فعال ماهانه: ۶۰۰ میلیون

 

قبل از اینکه غول فناوری چینی ByteDance TikTok را ایجاد کند ، Douyin را ایجاد کرد. به طور چشمگیری ، نسخه چینی برنامه ویدیوی کوتاه ، فقط از نظر تعداد کاربر ، تقریباً به اندازه نسخه بین المللی محبوب است.

مارک های علاقه مند به دسترسی به جوانان در چین می خواهند که آن را به برنامه های ثابت خود در شبکه های اجتماعی اضافه کنند.

 

۱۰- QQ

کاربران فعال ماهانه: ۵۹۵ میلیون

در سال ۲۰۲۱ QQ به عنوان پاسخی برای ICQ اسرائیل طراحی شده و همچنان دومین برنامه پیام رسان محبوب چین است.

QQ و WeChat هر دو متعلق به غول فناوری Tencent هستند ، اما گرچه WeChat به تسلط خود دست یافته است ، QQ در چند سال گذشته محبوبیت خود را کاهش داده است. (طبق آمار استتیستا ، اوج کاربران در سال ۲۰۱۹ به ۷۶۰ میلیون نفر رسیده است.)

QQ پیام صوتی و متنی (از جمله ترجمه) ، تماس تصویری و صوتی ، یک ویژگی گروهی به خوبی توسعه یافته و همچنین ویژگی های تعاملی گسترده در اطراف بازی ها ، موسیقی و خرید را ارائه می دهد.

 

۱۱- تلگرام

کاربران فعال ماهانه: ۵۰۰ میلیون

Telegram یک برنامه پیام رسان است که امکان گپ های گروهی بزرگ (حداکثر ۲۰۰۰۰۰ نفر) و کانال های عمومی یک به یک را فراهم می کند – که باعث ایجاد چرخش اجتماعی بیشتری در آن می شود.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط بنیانگذاران پلتفرم رسانه های اجتماعی روسی VK تاسیس شد و خود را به عنوان گزینه ای بیشتر با محوریت حریم شخصی Facebook’s WhatsApp یا Facebook Messenger معرفی می کند.

 

۱۲- اسنپ چت

ماهانه کاربران فعال: ۴۹۸ میلیون

این اولین برنامه محتوا از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است. متعلق به Snap ، شرکتی مستقل از امپراطوری فیس بوک ، Snapchat’s Stories قالب محبوب است که بارها توسط رقبا شبیه سازی شده است.

با این وجود ، پایگاه کاربران اسنپ چت نه تنها جوان بلکه وفادار است: ۸۲٪ کاربران آن زیر ۳۴ سال هستند و همچنان محبوب ترین برنامه برای نوجوانان است.

 

 

۱۳- Pinterest

ماهانه کاربران فعال: ۴۴۲ میلیون

Pinterest – برنامه صفحه دید دیجیتال – از طریق همه گیر شدن رشد قابل توجهی از کاربران را تجربه کرده است. به عنوان مثال ، محبوبیت آنها در خارج از آمریکا در سال ۲۰۲۰ ۴۶٪ بود.

 

 

مقاله های سایت …

منبع…

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط